قرص تاخیری
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

مصرف قرص های تاخیری در درمان زودانزالی

استفاده از قرص تاخیری روش ساده‌ای برای درمان مشکل زود انزالی محسوب می‌شود. اما مسلما همیشه ساده‌ترین روش بهترین روش نیست. اکثر قرص تأخیری عوارض بسیار زیادی دارند. برای مثال ممکن است باعث وابستگی جسمی و روانی شوند و یا پس از قطع مشکل فرد را بیش از پیش تشدید کنند. از جمله عوارض کلی مصرف قرص تاخیری می‌توان به ایجاد مشکلاتی در بینایی و شنوایی، دچار شدن به مشکلات گوارشی، سرگیجه و عدم تعادل، دردهای عضلانی و … اشاره کرد. بهتر است به جای مصرف قرص‌های عوارض دار و کوتاه اثر از مشاوره جنسی کمک بگیرید. در این زمینه مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

با این حال اگر به دنبال درمان کوتاه‌مدت و سریع زودانزالی هستید می‌توانید از این قرص‌ها استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که برای ریشه‌کن کردن مشکل زودانزالی به طور کامل از یک مشاوره روانشناس کمک بگیرید؛ چرا که این مسئله اغلب منشأ روانی دارد و با انجام روش‌ها و تمرین‌‌های ساده نیز می‌توان آن را برطرف کرد.

ویاگرا از بهترین قرص تاخیری

ویاگرا یکی از شناخته شده ترین قرص تاخیری محسوب می‌شود. عملکرد این دارو به صورتی است که منجر به تأخیر در انزال نمی‌شود، بلکه به فرد کمک می‌کند تا پس از انزال توانایی نعوظ مجدد را داشته باشد. در دفعه دوم فرد انزال را با تأخیر بیشتری تجربه خواهد کرد. ویاگرا داروی بدون عوارضی نیست و می‌تواند به جنبه‌های مختلفی از سلامت جسمی فرد آسیب بزند. در صورت بروز هرکدام از عوارض زیر مصرف دارو را قطع کنید و مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید.

– سینوپسیا: تغییر دید فرد به طوری که همه چیز را به رنگ آبی ببیند

– ایجاد مشکلاتی در ریتم قلبی

– افزایش فشار چشم

– افت فشار خون

– تاری دید

– سردرد

قرص وگادول در درمان زودانزالی

وگادول نام تجاری ترامادول است. وگادول در واقع ترکیبی از ترامادول و سیلدنافیل است که هر دو عوارض بسیار خطرناکی دارند. این دارو به دلیل میزان بالای ترامادول در آن در دسته مواد مخدر قرار می‌گیرد. در نتیجه داروی غیر مجازی محسوب می‌شود که هیچ داروخانه‌ای مجاز به فروش آن نیست. به همین دلیل هرگز به توصیه اطرافیان مصرف این دارو را شروع نکنید.  از جمله مهم‌ترین عوارض وگادول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ایجاد علائم ترک نظیر درد عضلانی، تهوع و استفراغ در صورت عدم مصرف

– افزایش احتمال سکته قلبی و سکته مغزی

– ایجاد وابستگی جسمانی و روانی

– ایجاد مشکلات قلبی- عروقی

– مشکلات بینایی و شنوایی

– مشکلات گوارشی

قرص تاخیری ایرانی: آفرودیت و کیمیاگر

در بسیاری از عطاری‌ها قرص‌هایی تحت عنوان قرص تاخیری به فروش می‌رسند؛ اغلب این قرص‌ها دست‌ساز هستند و مصرف آن‌ها به دلیل امکان وجود ناخالصی و وجود موادی غیر از گیاهان مورد نظر توصیه نمی‌شود. از جمله معروف‌ترین این قرص‌ها می‌توان به آفرودیت و کیمیاگر اشاره کرد.

عملکرد داروی کیمیاگر به این صورت است که حساسیت اندام تناسلی را از طریق تأثیرات مواد گیاهی کاهش می‌دهد و در نتیجه منجر به انزال دیرتر می‌شود. این دارو در حقیقت داروی قابضی است که عوارضی از جمله: یبوست، دل‌درد و انقباضات شکمی را نیز به همراه خواهد داشت. داروی آفرودیت نیز تأثیرگذاری خود را از طریق جریان خون انجام می‌دهد. به همین دلیل عوارض جانبی آن شامل افت فشار خون و مشکلات قلبی و عروقی می‌باشد.

داروهای ضد افسردگی که خاصیت تاخیری دارند

داروهای ضد افسردگی علاوه بر تأثیراتی که بر بهبود خلق می‌گذارند می‌توانند به عملکرد جنسی افراد نیز کمک کنند. در بسیاری از موارد ممکن است که پزشک داروهای ضد افسردگی را برای درمان زود انزالی و ایجاد تأخیر در انزال تجویز کند. اگر مصرف این داروها در کنار روان درمانی، مشاوره جنسی و سکس تراپی قرار بگیرد، فرد در درمان مشکل خود به نتیجه موفقیت آمیزتری خواهد رسید. در ادامه به رایج‌ترین داروهای ضدافسردگی که به عنوان قرص تأخیری نیز مصرف می‌شوند اشاره خواهیم کرد:

قرص تأخیری : فلوکستین

فلوکستین یکی از داروهای بسیار مشهور در درمان افسردگی است. این دارو بعضاً در درمان زود انزالی نیز تجویز می‌شود. ممکن است فلوکستین برای تأثیرگذاری به 3 تا 6 هفته زمان نیاز داشته باشد. اما اگر پس از این دوره‌ی زمانی تأثیری بر عملکرد جنسی نداشته باشد، پزشک آن را با داروی مشابه دیگری جایگزین خواهد کرد. از جمله عوارض مصرف این دارو می‌توان به خشکی دهان، احساس تشنگی شدید، خستگی مزمن، افزایش ضربان قلب، بروز مشکلات گوارشی، سرگیجه و  بی‌میلی جنسی اشاره کرد.

سرترالین یا آسنترا

عملکرد سرترالین هم مانند فلوکستین است و معمولاً به بازه زمانی 3 تا 6 هفته برای تأثیرگذاری نیاز دارد؛ در غیر این صورت با داروی دیگری جایگزین می‌شود. ایجاد حساسیت و خارش‌های پوستی، بروز مشکلاتی در معده و سیستم گوارش، احساس تشنگی مفرط، خشکی دهان، بی‌میلی جنسی  و سرگیجه از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف این دارو است.

قرص تأخیری : سیتالوپرام

سیتالوپرام همانند فلوکستین و سرترالین در طبقه ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای قرار دارد و در نتیجه تأثیرات و عوارض مشابهی با آن‌ها دارد. اما در درمان زودانزالی نیز می‌تواند موثر باشد. نکات گفته شده در مورد داروهای بالا در مورد سیتالوپرام نیز صدق می‌کند. بهتر است قبل از مصرف از عوارض آن آگاهی یابید. اسهال، یبوست، خشکی دهان، احتباس ادرار، بی‌خوابی، اختلالات جنسی، تهوع، تاری دید، اختلال ادراک، اشکال در تنفس، تکرر ادرار، یبوست، کاهش فشار خون، آبریزش بینی، تعریق زیاد، لرزش، کاهش اشتها، تغییر در توانایی‌های جنسی، بزرگ شدن مردمک از جمله عوارض مصرف این دارو هستند.

پاروکستین

پاروکستین از جمله داروهای ضد افسردگی است که در طبقه‌ی داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین قرار دارند. تأثیرگذاری پاروکستین نیز به 3 تا 6 هفته زمان نیاز دارد و به تأخیر در انزال کمک می‌کند. بروز تغییرات رفتاری، سردرد، کاهش ریتم ضربان قلب، تهوع و… همگی از عوارض جانبی پاروکستین هستند که ممکن است در برخی افراد بروز کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد مبحث دارو و درمان و آشنایی با انواع داروها کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تاخیری می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: قرص تاخیری




:: برچسب‌ها: قرص تاخیری ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: